دیدار امیر قطر با رییس جمهور ایران


یزد فردا:دکتر محمود احمدي نژاد و شيخ حمد بن خليفه آل ثاني در مذاکرات 2 ساعته درباره مهمترين تحولات منطقه و مسايل دوجانبه گفت و گو و تبادل نظر کرده و بر اتخاذ رويکرد جامع و هماهنگ براي کمک به حل مسايل موجود در برخي کشورهاي منطقه و ممانعت از دخالت هاي بيگانگان تاکيد کردند.
رييس جمهوري اسلامي ايران در ديدار امير قطر با ابراز خرسندي از روابط دوستانه و روبه گسترش دو کشور گفت: تهران و دوحه از مناسبات ممتاز و نمونه اي برخوردار هستند و نسبت به بسياري از مسايل منطقه اي و بين المللي از مواضع مشترکي برخوردار هستندکه اين به سود منطقه و امت اسلامي است.
دکتر احمدي نژاد با اشاره به اتفاقات موجود در برخي کشورهاي منطقه بر لزوم کمک و ياري رساندن براي رفع مشکلات با ايجاد تفاهم و مذاکره بين طرفين تاکيد و تصريح کرد: کشورهاي منطقه بدون دخالت غربي ها مي توانند در مسير حل و فصل مسايل با راه حل هاي اسلامي و انساني گام برداشته و به نتيجه برسند.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه دخالت بيگانگان و قدرت هاي سلطه گر در امور داخلي کشورهاي منطقه، شرايط را پيچيده و دشوار مي کند، گفت: تجربه تاريخي نشان مي دهد که بيگانگان صرفا بدنبال منافع خود هستند و ارزش و اعتباري براي هيچ يک از کشورهاي منطقه قائل نيستند؛ لذا بايد همگان هوشيار باشند که مبادا از آنها عليه ديگري سوء استفاده شود.
دکتر احمدي نژاد همچنين تسريع در اجرايي شدن توافقنامه هاي مشترک ميان ايران و قطر و استفاده از تمام ظرفيت ها براي تحکيم روز افزون مناسبات دو جانبه در بخش هاي مختلف را مورد تاکيد قرار داد.
شيخ حمد بن خليفه آل ثاني، امير قطر نيز در اين ديدار با انتقاد از دخالت هاي بي مورد برخي کشورهاي عربي و قدرت ها در امور داخلي کشور هاي منطقه، اظهار داشت: کساني که نتوانند نسبت به مطالبات مردم خود پاسخگو بوده و با تفاهم و همدلي مشکلاتشان را حل کنند و صرفا حرف هاي بيگانگان برايشان اهميت داشته باشد، نه تنها کشور و ملت خود، بلکه منطقه را به سمت ناامني سوق مي دهند.
وي همچنين با اشاره به نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در ثبات منطقه، لزوم همکاري هاي نزديک کشورهاي منطقه را مورد تاکيد قرار داد و گفت: اگر کشورهاي منطقه در کنار يکديگر قرار بگيرند، ديگر جايي براي حضور و اختلاف افکني بيگانگان وجود نخواهد داشت و منطقه به سمت امنيت پايدار و پيشرفت حرکت خواهد کرد.


































  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا